Saturday, May 05, 2007

Showtime!

Beale StreetNew Olreans
Today marks the start of Steely Dan's big tour. Beale Street Music Festival in Memphis today and New Orleans Jazz & Heritage Festival tomorrow.
Fan's pages are filling up with positive vibes and want lists of what songs they like the band to play live this time around.

Radio Dupree
predicts that come Monday as sure as the there is day and night, yin and yang, the moaning will begin about "boring setlist" and "why didn't they play THIS song or THAT song" as well as "I paid xx amount of dollars for the tickets and demand to get my monies worth!"

See you at the shows...

3 comments:

Peter said...

Kul blogg detta... antar att du ska se Dan på Skeppsholmen i sommar?

Nebukadnessar Stephenson and Sigurd Huckle said...

Hej Peter!
Kul att du skrev en rad här. Jo, visst blir det Skeppsholmen i sommar. Jag vet inte om du såg Donald och Walter förra gången de var här (2000), men då var vi ett dussin som träffades ett par timmar innan showen på ett ställe i Gamla Stan för att käka, snacka och komma i form innan spelningen. Det var på Grill Ruby (Ruby Baby...).
Om du är intresserad av dylika upptåg, så lär jag och en av de som var där som jag fortfarande har kontakt med anordna någon slags samling i år också.
Ett bra ställe få kontakt med andra svenska (och utländska) Steely Dan fans är Hoops Dandom Digest/dandom.com. Där kommer att finnas en lista för Stockholm som man kan delta i/läsa. Danfests kallas det och hålls på flera ställen där de spelar i USA i sommar. Inga märkvärdigheter. Bara en möjlighet för de som gillar Steely Dan träffas som hastigast.

Peter said...

Yes, baby! Det låter ju hur kul som helst. Jag ska kolla upp Dandom Digest å det snaraste. Jag lyckades missa dem förra gången...och det misstaget ska jag korrigera detta år.

/Peter